Integritetspolicy

Syfte

På Intrec Consulting tror vi på fördelarna med interim Talent Acquisition, rekrytering och sourcing samt det tillfälliga behovet av dessa tjänster och denna expertis.

Som interimskonsulter ansluter vi oss till våra kunder och stöttar dem i deras tillväxtresa och kan hjälpa dem med allt från att bygga en Talent Acquisition-funktion på strategisk nivå, till operativ rekrytering, till avancerad kandidatsourcing, eller relevant utbildning.

På Intrec tror vi på vikten av att skydda personlig information på det lämpligaste sättet och en individs rätt till integritet och privatliv.

Vårt mål med denna policy är att vi tydligt och transparent ska beskriva för användaren hur vi samlar in, använder, visar, överför och lagrar användarinformation så att användaren känner sig säker på att användarens personuppgifter är säkra.

Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder användarens personuppgifter när användaren är i kontakt med oss, se kontaktuppgifter i avsnitt (9). Den beskriver också användarrättigheter och hur användaren kan utöva dem.

Integritetspolicy

Sökning och insamling av personuppgifter drivs av Intrec Consulting och Talent Acquisition Teamet ("vi" "oss" etc.). Det är viktigt att de personer som berörs ("Användare") känner sig trygga med, och är informerade om, hur vi hanterar Användarens personuppgifter i rekryteringsprocessen. Vi strävar efter att hålla högsta möjliga standard vad gäller skydd av personuppgifter. Vi behandlar, hanterar, använder och skyddar Användarens Personuppgifter i enlighet med denna Integritetspolicy ("Sekretesspolicy").

1. Allmänt

Vi är personuppgiftsansvarig i enlighet med gällande integritetslagstiftning. Användarens personuppgifter behandlas i syfte att matcha och hantera rekrytering av Användare till våra olika kunder.

2. Insamling av personuppgifter

Vi är ansvariga för behandlingen av de personuppgifter som vi samlar in från olika öppna offentliga plattformar, verktyg och det som Användaren bidrar med under processen.

Vilka personuppgifter samlar vi in ​​om Användaren och för vilket ändamål?

Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en levande person, såsom namn, kontaktuppgifter eller annan offentligt delad information. Syftet med att behålla dessa uppgifter är att kunna kontakta, kommunicera, spara och matcha kandidaters professionella kompetensprofil till olika jobbmöjligheter eller rekommendera våra kunder kandidater som kan matcha deras behov och krav.

Personuppgifter som samlas in av Intrec

Vi som personuppgiftsansvariga samlar in och behandlar en del eller alla av följande typer av information från användaren:

  • Information som Användaren tillhandahåller när Användaren ansöker om en roll. Detta inkluderar information som tillhandahålls via en online-jobbsajt, via e-post, personligen vid intervjuer och/eller via någon annan metod.

  • Mer specifikt behandlar vi personuppgifter som namn, e-postadress, adress, telefonnummer, födelsedatum, kvalifikationer, erfarenhet, information relaterad till användarens anställningshistorik, färdigheter och erfarenheter som användaren tillhandahåller till oss, samt användarens video om användaren genomför en videointervju med hjälp av videointervjufunktionen.

  • Om användaren kontaktar oss kan vi behålla en kopia av den korrespondensen

  • En registrering av användarens framsteg genom de rekryteringsprocesser som vi genomför

  • I vissa fall kan befintliga anställda ge rekommendationer om potentiella sökande, och kommer att lägga till personuppgifter om dessa potentiella sökande. I de fall detta görs anses den potentiella sökande kandidaten vara en användare inom ramen för denna integritetspolicy och kommer att informeras om behandlingen.

  • När vi som personuppgiftsansvariga samlar in information för att lagra och behandla personuppgifter kommer Användaren att få ett automatiskt e-postmeddelande som informerar om att deras personliga information kommer att sparas om de inte aktivt väljer bort detta vilket användaren kan göra genom att följa instruktionerna i e-postmeddelandet.

När samlar vi in personuppgifter

Vi som personuppgiftsansvariga samlar in offentliga personuppgifter från Användare under den period då en affärsrelation existerar med en kund för att uppfylla syftet med behandlingen. Dessa uppgifter behålls om Användare är intresserade av att fortsätta i processen och/eller har samtyckt till att lagra användardata för framtida anställningsmöjligheter. Regelbunden gallring av den sparade informationen sker genom att kontinuerligt korrigera, uppdatera och radera information som inte längre är relevant.

Vi har inget intresse av information kring fackligt medlemskap, trosuppfattning, sexuell läggning, politiska åsikter, eventuella diagnoser, sjukdomar eller andra personuppgifter som inte är relevanta för bedömning i rekryteringssammanhang.

Behandling av personuppgifter

Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter kallas behandling, oavsett om den utförs på ett automatiserat sätt eller inte. Exempel på vanliga åtgärder är insamling, inspelning, organisation, strukturering, lagring, överföring eller radering av personliga offentliga uppgifter.

Bearbetning som genomförs

  • Insamling av ansökningar i förhållande till kraven i platsannonsen.

  • Insamling av data från tredje part och offentliga källor, såsom Amazing Hiring, Github, Stackoverflow, LinkedIn, Twitter, Discord, Slack, Instagram, Facebook, etc.

  • Granskning och urval av sökande till intervju.

  • Användare kallas till intervju.

  • Potentiella tester av användare, referenstagning och bakgrundskontroller.

  • Anställningserbjudande presenteras för användare.

Hur länge personuppgifterna kommer att behandlas

Om en Användare inte skriftligen invänder mot behandlingen av sina personuppgifter kommer personuppgifterna att lagras under den period som en affärsrelation föreligger för att uppfylla syftet med behandlingen men i högst 2 år, om nytt samtycke inte godkänns.

Observera att en sökande (Användare) kan vara intressant för framtida rekrytering och för detta ändamål kan vi lagra Användarens Personuppgifter tills de inte längre är av värde för potentiella rekryteringar. Om du som Användare inte vill få dina Personuppgifter behandlade för detta ändamål (framtida rekrytering) vänligen kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna nedan i paragraf (9).

3. Användarrättigheter

Användare har rätt att begära information om de personuppgifter som behandlas av oss, genom att meddela detta skriftligen med hjälp av kontaktuppgifterna nedan i punkt (9). Användaren har rätt till en (1) kopia av de behandlade personuppgifterna som tillhör dem utan kostnad. För ytterligare efterfrågade kopior har den registeransvarige rätt att ta ut en skälig avgift på basis av de administrativa kostnaderna för sådan begäran.

Användare har rätt att begära rättelse av felaktiga personuppgifter som rör användaren, genom att skicka in en skriftlig förfrågan med hjälp av kontaktinformationen nedan i avsnitt (9).

Användaren har rätt att begära radering eller begränsning av behandlingen samt rätt att invända mot behandling utifrån berättigat intresse under vissa omständigheter.

Användaren har rätt att återkalla samtycke till behandling som har lämnats av Användaren till den personuppgiftsansvarige. Denna åtgärd kan dock innebära att Användaren inte kan vara en del av processen och behöver ge nytt samtycke i situationen vid ny ansökan.

Användaren har under vissa omständigheter rätt till dataportabilitet, vilket innebär en rätt att få personuppgifterna och överföra dessa till en annan personuppgiftsansvarig så länge detta inte negativt påverkar andras rättigheter och friheter.

Användaren har rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten angående behandling av personuppgifter som rör honom eller henne, om Användaren anser att behandlingen av personuppgifter strider mot den rättsliga ramen för integritetslagstiftningen.

Om Användaren vill utöva någon av Användarrättigheterna eller om Användaren har några frågor angående Personuppgiftsansvarigas behandling av personuppgifter, kan Användaren kontakta Personuppgiftsansvarig för direkt åtgärd.

4. Säkerhet 

Vi använder IT-system för att skydda konfidentialitet, integritet och tillgång till personuppgifter. Sådana system kan t.ex. vara Application Tracking Systems.

Endast de individer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna syften har tillgång till dem. Som personuppgiftsansvariga säljer vi inte personuppgifter till andra och vi delar inte personuppgifter med någon annan tredje part än den klient som vi har upprättat avtal med under förutsättning att Användaren har gett sitt samtycke.

Vi prioriterar den personliga integriteten och arbetar därför aktivt för att Användarens personuppgifter behandlas med största omsorg. Vi vidtar de åtgärder som rimligen kan förväntas för att säkerställa att användarens och andras personuppgifter behandlas säkert och i enlighet med denna integritetspolicy och GDPR-förordningen.

Överföringar av information över internet och mobilnät kan dock aldrig ske utan risk, så alla överföringar sker på egen risk för den som överför uppgifterna. Det är viktigt att Användaren också tar ansvar för att se till att deras data skyddas. Det är Användarens ansvar att deras inloggningsuppgifter hålls hemliga.

5. Överföring av personuppgifter till tredje part

Vi kommer inte att sälja eller på annat sätt överföra användarens personuppgifter till tredje part.

Om användaren har uttryckt ett intresse för en öppen ställning hos en av våra kunder och gett användarens samtycke kan vi överföra användarens personuppgifter till;

  • Våra kunder, företag som den personuppgiftsansvarige bedriver affärer med eller till företag som tillhandahåller tjänster till Intrec. Om vi som personuppgiftsansvariga har en affärspartner i ett land utanför EU/EES kan Användarnas personuppgifter överföras till ett land som inte har en likvärdig skyddsnivå avseende personuppgifter. Vi som registeransvariga kommer att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda användarens personuppgifter i samband med sådan överföring.

  • Till myndigheter eller juridiska rådgivare vid misstanke om brottsligt eller otillbörligt beteende; och myndigheter, juridiska rådgivare eller andra aktörer, om det krävs av oss enligt lag eller myndighets föreläggande.

Du kan när som helst begära ytterligare information angående sådana överföringar och de skyddsåtgärder som används av den personuppgiftsansvarige.


6. Samlade uppgifter (oidentifierbara personuppgifter)

Vi kan komma att dela aggregerad data till tredje part om användaren har uttryckt ett intresse för en öppen position hos en av våra kunder och gett användarens samtycke. De aggregerade uppgifterna har i sådana fall sammanställts från information som har samlats in genom processen och kan till exempel bestå av statistik över internettrafik eller den geologiska platsen för användningen av processen. De sammanställda uppgifterna innehåller ingen information som kan användas för att identifiera enskilda personer och är således inte personuppgifter.


7. Cookiepolicy

När Användare är under behandling kan information om användningen lagras som cookies. Cookies är passiva textfiler som lagras i webbläsaren på vår eller Användarens enhet, såsom dator, mobiltelefon eller surfplatta, när den används i bearbetning. Vi använder cookies för att förbättra vår användning inom processen och för att samla information om till exempel statistik om användningen inom processen. Detta görs för att säkra, underhålla och förbättra behandlingen. Informationen som samlas in genom cookies kan i vissa fall vara personuppgifter och regleras i sådana fall av vår Cookiepolicy.

Användare kan när som helst inaktivera användningen av cookies genom att ändra de lokala inställningarna på sina enheter. Inaktivering av cookies kan påverka upplevelsen av Tjänsten, till exempel inaktivering av vissa funktioner i Tjänsten.

8. Ändringar

Vi som personuppgiftansvariga har rätt att när som helst göra ändringar eller tillägg till integritetspolicyn. Den senaste versionen av integritetspolicyn kommer alltid att vara tillgänglig genom behandlingen. En ny version anses kommunicerad till Användarna när Användaren antingen har fått ett e-postmeddelande som informerar Användaren om den nya versionen (med hjälp av den e-post som Användaren uppger i samband med användningen av Tjänsten) eller när Användaren på annat sätt informeras i den nya integritetspolicyn.

9. Kontakt

För frågor, ytterligare information om vår hantering av personuppgifter eller för kontakt med oss i andra frågor, använd nedan angivna kontaktuppgifter; martina@intrec.se


Kontaktuppgifter

Användare kan kontakta oss på martina@intrec.se eller genom vanligt brev skickat till Intrec Consulting, Mindpark, Carlsgatan 12A, 211 20 Malmö, Sverige.